Examensarbete

Nu har jag klarat av en vecka på SVA. Jag ska alltså göra mitt 10 veckors examensarbete där. Syftet är att jag ska sätta upp en metod för att detektera vissa steroidhormon och proteiner i uterusbiopsier från häst och sedan använda den metoden för att ta fram ett sätt att diagnostisera infertilitet. Vi får se om jag lyckas men än så länge ser det lovande ut.

SVA verkar vara en trevlig arbetsplats så jag ska nog trivas dom här veckorna. Min handledare är jättebra om än lite virrig... Jag är på enheten för patologi och viltsjukdomar och varje dag hålls det en genomgång av de djur som blivit obducerade där. Jag var på den i måndags och fick se katt, utmärglad leguan, en griskulting som fötts med märkliga blåsor over hela kroppen och på tungan, ett fölfoster som blivit kastat i 8 månaden, en deformerad vildsvinsskalle och innanmätet från en Skansen-björn. Väldigt intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0