Öppna

Det har hänt mycket på ridfronten. Äntligen, äntligen, äntligen sitter öppnorna! Som jag har kämpat men efter mycket slit och bråk kommer tillslut resultatet. Mariscala är en svår dam med MYCKET egen vilja. Hon är vek men samtidigt stentuff, vilket är en lite klurig kombination men tydligen väldigt karakteristiskt för spanska hästar. Ett tag envisades hon med att backa så fort det blev lite jobbigt för henne (tur att det finns ridbana med staket så att det tar stopp nånstans...) sen utvecklades det till bocksprång och hon har även ibland fått för sig att vägra stå still när man ska sitta upp eller rusa ivåg så fort jag kommit upp i sadeln. Men nu verkar alla dumheter ha lagt sig för ett tag, peppar peppar. Gångarterna har utvecklats hur mycket som helst och jag börjar till och med gilla hästen!








Mariscala (tagen med mobilkamera)


I helgen gick jag SIFs grundkurs i avel i Uppsala. Mycket lärorikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0