Fjällen

Året 2008 började utmärkt med en vistelse i fjällen. 5 dagar i funäsdalen var precis vad vi behövde innan skolan skulle starta igen efter jullovet. Resan kan sammanfattas med orden mycket skratt, skogsåkning, blåst och snö, snö och snö!
Det började lite tveksamt. Vi blev tvungna att sova i bilen eftersom alla boenden var fulla, och eftersom jag råkade glömma sovsäckarna hemma blev det en kall och lång natt... De följande nätterna hade vi hyrt en stuga som tur var. Skidåkningen gick inte att klaga på. Det var helt suveränt underlag i backarna och det blev inte sämre av att det vräkte ner snö under hela tiden vi var där. Äntligen börjar telis-svängarna sitta åt båda hållen. Nu är det bara kortsvängarna som jag behöver öva på samt att ta fram modet så att jag vågar stå på i offpist och i hopp.
Våran skånska vän Daniel var med oss och jag kan bara inte sluta skratta i hans närvaro och det faktum att han aldrig hade stått på ett par skidor tidigare gjorde att jag led av ständig kramp i skrattmusklerna. Helt enkelt en lyckad vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0