Ett tomtebloss i sommarnatten

Förra helgen hyrde jag, Conny och Dullen kajaker och begav oss ut på en tur i Mälaren. Vädret var underbart, trevliga vänner, det gick lätt att paddla - allt var perfekt med andra ord. På kvällen gick vi iland på en liten klippa med kvällssol och bara njöt. Får man verkligen vara så lycklig? Nej, självklart inte. Vårat kök exploderade och jag fick t-sprit på benen som började brinna. Jag fattade först inte varför det gjorde så jävla ont och började bara hoppa runt och glömde bort att jag hade ett kärl med vatten i handen som jag hade kunnat släcka elden med. Conny som var bländad av solen och därmed inte såg elden fattade ännu mindre vad som hände och undrade varför jag hoppade runt och skrek som en tok.
Vi hade tur i oturen att det inte blev mer skada skedd. Nu var det bara mina ben som blev brända det hade kunnat vara mycket värre. Men det gjorde ganska ont och det skulle bli svårt för mig att paddla så vi fick vinka in en båt som kunde köra iland mig.
Så där var den idyllen över!

 

Lärdom: Dullen och T-sprit är farligt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

AJ som satan!



"Det låter nog värre än det är". Knappast du.. Hur går det med läkningen?



Kram

2008-08-08 @ 23:07:54
Postat av: Moa

Läkningen går långsamt...

2008-08-09 @ 17:55:57
Postat av: elin

stål-Moa, säger jag bara. Moa o Johanna - vi borde ses!

2008-08-15 @ 15:58:54
URL: http://jagoche.blogspot.com
Postat av: Malin Lj

Aj aj, ingen dålig brännskada du fick! Stackare:( kramar om ses på måndag! kram

2008-08-26 @ 12:21:52
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0