Koola brudar bär strass

image64


Eftersom jag gillar att förlöjliga Conny i min blogg tänker jag göra det i dag igen! Igår följde han med till stallet. Vi tog en promenad i det fina vårvädret, jag till häst och Conny till fots. Efter ett tag började Conny känna sig förföljd, hur snirkligt han än gick verkade det som att Mariscala (hästen) gick i hans spår. Conny stannade upp och i samma stund stannade Mariscala. Vid det här laget börjar Conny undra om Mariscala verkligen följer honom eller om det bara är inbillning. Han fortsätter gå frammåt och tittar sig skeptiskt bakåt, man kan riktigt se hur kugghjulen i hans skalle snurrar för full maskin. Mariscala följer med. Nu testar Conny med att börja springa och mycket riktigt, Mariscala travar lugnt efter honom. -Men lägg av, erkänn att det är du som jävlas, säger han till mig. -Nope, jag åker bara med, svarar jag. Conny skiner upp som solen och utbrister: -Smart häst, hon insåg på en gång vem som är alfa-hanen här!, och traskar förnöjt vidare. Det förjyllde hans dag, Mariscala är en vardagshjälte.

Om en månad ploppar fölet forhoppningsvis ut. Mariscala är stor och rund som en luftballong!


Kommentarer
Postat av: elin

hihihihih!! Det var kul. Och det som var ännu mer kul är att du direkt efter att ha pratat om att M upptäckte Cs alfahannighet pratar om att hon är ..gravid(?)! Var det ett medvetet drag att ge komiska vibbar av tidelag? Jag skulle förstås aldrig tro nåt sånt om din man, men som skämt skulle det vara en bra fräckis.
puss!

2008-04-29 @ 09:59:14
URL: http://jagoche.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0