Ull, ull och ull

Livet rullar på. Det händer inte alltför mycket spännande så här på hösten. Conny har lagt sig till med en ny hobby som innebär att leta reda på billigast möjliga ullunderställ på nätet... Han trodde att 179 kr per del var oslagbart men tji fick han när vår granne Erik hittade ett helt ställ för 200 kr! Så det råder ingen brist på ullkläder här hemma precis. Jag får snällt ställa upp och köpa, man måste ju uppmuntra meningsfulla intressen.

Det roliga är att när jag i sommras föreslog ull i stället för syntet, när conny klagade över lukten på alla hans underställ, blev jag snabbt tillrättavisad: " Ull? Aldrig! Det kliar!" Och hur skulle ett naturnmaterial kunna vara bättre än syntetiskt? Vet inte om han trodde att jag menade att han skulle ha en lusekofta som lager 1 men jag orkade inte nes upplysa honom om att det faktiskt har hänt lite på klädfronten sen 50-talet. Och döm av hans förvåning när han, efter ett två veckors långt kvalitetstest, upptäckte att att hans nya ulltröja fortfarande luktade nytt. Och nu är det bara ull som är gott nog. Kläder utan ull är dåliga kläder och hela Connys garderob har uppdaterats. Jag kanske bara skulle ha stått ut med att ha en illaluktande pojkvän...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0