Döv-teater är min nya hobby

Den senaste tiden har det hänt mycket. Förra helgen tog vi en promenad på Tavelsjöleden till ett vindskydd där vi satte oss en stund och okynnes eldade och bara njöt.

I måndags hade Conny ordnat teaterbiljetter. Odysséen av Cirkus cirkör skulle vi se. Allt verkade jättebra men det visade sig att Conny hade missat en liten detalj... Det var döv-teater. Hela föreställningen framfördes på teckenspråk!

I onsdags var det min 23dje födelsedag. På eftermiddagen började jag undra om jag överhuvudtaget skulle få någon tårta och tänkte då gå iväg och köpa en själv. Conny gjorde då helt klart att han minsann inte tänkte äta nån tårta, han hade tydligen börjat banta! Så jag satt hemma och tjurade utan tårta. Vad förvånad jag blev när det ringde på dörren och Ida-Maria och Erik vällde in med hembakad tårta. Sen kom även P-O med bullar. Allt Connys snack och bantning var bara påhitt för att hålla ett överaskningskalas hemligt. Det hela var väldigt lyckat!

I torsdags tog Conny med mig till Skellefteå på mitt livs första elitserie match i hockey! Det var 1000 gånger roligare än jag hade väntat mig. Conny var ensam i hela hallen med att heja på SSK vilket visade sig när de gjorde mål och bara Conny jublade, alla andra satt knäpptysta och surade. Trodde vi skulle åka på stryk men vi klarade oss som tur var.


Lägger ut den här bilden som hämnd på Ponykick för att han är dum och puttar på min han när jag försöker skriva. Han ser inte jättesmart ut precis...
image43

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis i efterskott! Vilken tur att du fick tårta, vad vore en födelsedag utan det?! :)

2007-10-28 @ 19:39:56
URL: http://hannisey.blogg.se
Postat av: Jenny W

Grattis i efterskott! Så trist att man inte ser varandra så ofta nu, man missar så mycket! Måste säga att GUD vad ni är duktiga som tar er för så mycket hela tiden!! Kram/Jenny

2007-10-29 @ 12:27:01
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: L, Kr & Io

GRATTISKRAM i efterskott Moa!

Ingen tvekan, när man läser här, att ni båda kommer att ha en del att gagga om när ni sitter på hemmet och tittar i väggen.

Såg om pjäsen ni såg på en annan nätsida, att den är ett samarbete mellan Cirkus Cirkör och teatergruppen Tyst Teater, för att fira de senares trettioårsjubileum. Det var väl det C missade... Och nu över till lite släktforskningsrelaterad konsumentupplysning, jag tror inte han vet att det slumpar sig så att hans hädangångne farfar var en av dem som var med och startade upp just TT en gång i tiden.

Pkk ser förresten exakt så smart ut som han är på bilden!!! han tänker att han inte förstår vad du menar. Han puttar inte på några händer, han vill bara bidra till att göra världen lite bättre. Han försöker
roa och underhålla människor så att de ska känna sig snälla,värdefulla och nöjda med sig själva. Han vet att människor som får klappa snygga och smarta hundar mår bra, helt enkelt! För övrigt tror han, även om du skriver bra, att den här bloggen skulle tjäna på lite homestyling i form av fler foton på snygga aussiesar! Det kan det helt enkelt aldrig bli för mycket av...

2007-10-30 @ 12:02:59
Postat av: Elin

Hej Moa!! Har du skaffat hund!!?

2007-11-08 @ 09:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0