Klättring

Igår åkte vi, efter ett träningspass på gymet på morgonen, ut till vallberget i Tavelsjö och klättrade lite .
Det blev en helt perfekt dag men perfekt väder och jag fick mina första myggbett för i år! Man kan säga att jag gjorde en liten felbedömning när jag satte på mig långkalsonger på morgonen... (conny misstrodde vädergudarna ännu mer och packade ner dunjackan ifall att!) Solen lyste hela dan och det va säker en 15 grader eller så. Och nu förstår jag verkligen varför jag tyckte så mycket om att klättra förut. Det får bli lov att sluta med det här slappis livet och börja klättra lite oftare än ett par gånger per år.
 Vi topprepsklättrade tre leder, Break On Through 5, Hylandshörna 5 och Hålet 5-. Jag kunde rätt snabbt konstatera att tekniken och styrkan försvunnit sen sist. Idag har jag träningsverk på såna stället som jag inte ens visste att jag hade muskler på, och förmodligen hade jag inte det heller. Vi har pratat lite om att åka till Bohuslän i sommar men det får nog bli lite mer ihållande klättring innan dess så vi inte behöver skämma ut oss helt på bergen där.

Jag hade med mig kameran och tog lite bilder:
image1
Conny stajlar

image2
Matrast

När vi hade kommit hem från berget tog vi motorcykeln ner på stan och käkade glass. Egentligen tycker jag att det är rätt trist att åka motorcykel men ibland får man lov att ställa upp och se glad ut och bara hålla med om att det är världens grej...

image3
Gamla Bettan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0