Jägarexamen

Måste bara skryta lite... Igår var jag och gjorde skutprovet i hagel för jägarexamen. Det gick över förväntan och jag klarade alla delar. Avståndsbedömningen var svår men jag klarade den med lite tur. Lerduvorna gick som en dans. Första missade jag. Precis samtidigt som jag sköt så kom det världens vindpust och slängde duvan åt fanders. Jag blev så snopen att jag glömde bort att skjuta andra skottet. Som tur var räknades den duvan bort eftersom det inte var mitt fel. Mina ordinarie sex duvor satt på första skottet. Joråsatte....
Till och med den nedrans räven verkade vara på min sida. Den sprang, jag sköt (mest på måfå) och lyckades få träff med 12 resp. 13 hagel på lapparna (8 var godkänt).

I fedags kväll var jag iväg till Hissjö och lyssnade på Ove Lind när han föreläste om barfotaverkning för häst. Jag åkte dit mycket skeptisk men tänkte att om man ska ha rätt att döma ut en metod måste man först ha fakta om den och inte bara vara neggo pga skuma rykten. Jag åkte hem betydligt mindre skeptisk men är än inte helt övertygad.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men va kul att du har skaffat en blogg Moa! I'll be watching you =) /Jenny

2007-05-21 @ 21:47:55
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: Jenny

och grattis förresten till klarat prov!

2007-05-21 @ 21:48:31
Postat av: Elin

Tjaba Moe! Schysst blogg!! Jag ska bli din trognaste läsare. Kommer du till Stockholm den 2:a juni?? Bara undrar eftersom Rosa verkar ha grillfest på g. Kram,peiln

2007-05-22 @ 18:50:53
Postat av: Moa

Vad roligt att det är några som läser!
Elin: Jag slutar skolan den 8 juni och kommer väl hem nån dag efter det. Men vi får se till att ordna många grillfester i sommar. Hörde att du ej ska med till gotland?! vad e det för fasoner?

2007-05-24 @ 12:42:24
Postat av: Elin

det är strutsfasoner! jag hade inte tid eller pengar till att fatta ett beslut så pass långt fram i tiden.. tänkte också att det kunde vara skoj att joina pironen i skärgården i år, det var nämligen ett tag sen. Men jag får försöka väga upp sveket med att närvara vid så många andra tillkomster som möjligt!

2007-05-24 @ 17:11:24
Postat av: Bult

Grattis, ja sanna mina ord jag säger det en gång til grattis, sannerligen.

2007-05-31 @ 20:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0