Ni kan kalla mig Moa Bildoktor

Igår imponerade jag inte bara på mig själv utan även på alla andra i min närhet genom att byta kamrem på Connys bil (med LITE hjälp av pappa)!!! Vilken tur för Conny att han har kanske världens mest tekniska flickvän. Var inte så svårt egentligen mer än att det var så jäkla krångligt att komma åt. Fick lov att lyfta upp bilen och ta bort ena däcket för att kunna meka därifrån. "Kugghjulen" som driver kamremmen måste stå i exakt samma läge när man är klar som de gjorde från början annars havererar motorn. Lite spännande när vi var klara och jag skulle testa att starta: Skulle det funka eller skulle motorn lägga av? Men vi klarade det! Ska bara se om den tar mig hela vägen till jobbet idag också.
Nu ska jag bara byta den där himla krängningshämmarn (eller va tusan den heter, eftersom pappa alltid börjar fnissa när jag nämner det så antar jag att jag säger det fel allsom oftast). Den är tydligen på väg att gå av och det är väl lika bra att byta den när man är på G. Är så jäklans nöjd med mig själv!
Conny lämnar hit en gammal skrothög och får tillbaka en ren, vaxad och nyservad bil.

Kommentarer
Postat av: Elin L

Wow, jag är djupt imponerad Mo! Hoppas allt är bra med dig. Jag har jobbat för mycket på sistone och ska jobba i 3 veckor till så jag är lite nere i skorna, men jag klättrar uppåt. Puss puss

2007-07-30 @ 19:09:45
Postat av: Jenny

Fan va hård du är Moa! Om jag någonsin får råd att skaffa bil anställer jag dig som personlig bilmek! /Jenny

2007-07-30 @ 21:45:30
URL: http://jennyolivia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0