Allt handlar om saker

Då var det bevisat - ALLA sporter är materialsporter! Jag som trodde att det i åtminstone löpning inte påverkade resultatet något vad man använde för grejor. Tänkte att så länge man använder ett par skor som är någorlunda avsedda för sportiga aktiviteter så kan det ju inte spela nån roll. Men så kom jag över ett par billiga nya löpdojjor och höll nästan på att ramla omkull när jag märkte att det inte tog tvärstopp för varje steg utan att det istället rullade frammåt och gav mig fart! Vilken skillnad, med de nya skorna orkade jag hela min runda, lätt som en plätt ( vilket även kan bero på att min kropp för första gången lydde min hjärna och inte valde att spurta den första kilometern och bli helt slutkörd utan hittade ett behagligt arbetstempo). Nu inser jag att mina gympadojjor från högstadiet har gjort sitt! Allt går mycket lättare bara man slänger ut några tusen på rätt grejor. Och tänk bara när jag får en pulsklocka, då kommer det gå ännu bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0